sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Läpilukua osa 2

Tänään sain läpiluvun suoritetuksi loppuun ja korjailtua tekstiä ensimmäisen kerran, kävin läpi mm. kirjoitus- sekä mahdolliset ajatusvirheet ja siistin ulkoasua.


Mielestäni teksti soljui ja valui mukavasti eteenpäin omalla painollaan, eikä missään vaiheessa tullut sellainen olo, ettei jaksa kahlata tekstisuossa eteenpäin väkisin. Tapahtumat etenivät loogisesti ja lukujen lopetukset olivat mielestäni onnistuneita. Oon oikeesti tosi tyytyväinen siihen, mitä oon saanut aikaan. Nyt kun oon sen kertaalleen läpi lukenut "valmiina", täytyy sanoa, että teksti tuntui paremmalta, mitä olin odottanut ja muistanut. Joissain kohti jopa hämmästyin omaa kirjallista ilmaisutaitoani: "Osaanko mä tämmöistäkin kirjoittaa? Miten oon onnistunut näin hienosti pukemaan tämänkin tunteen sanoiksi paperille?", aika hassua oikeastaan :D


Samalla pelkään, ettei tämä kuitenkaan riitä. Etten kelpaa kustantamoille.
Sataprosenttisella varmuudella koetan lähettää tekstipaketin ainakin Karistolle, koska mun tädin kirja "Sirpale" pääsi läpi sen kautta.
Täytyy sanoa, että mä tykkäsin itse kovasti tosta kirjasta, vaikka se sukulaisen kirjoittama onkin. Se oli helppolukuinen ja päähenkilöihin oli helppo samaistua, mitä toivon omaltakin tekstiltäni.

Tällaisena briiffinä kirja kertoo 11-vuotiaasta Emmistä, joka muuttaa äitinsä kanssa uudelle paikkakunnalle ja ajautuu aika huonoon seuraan. Tarina käsittelee mm. varastamista ja kiusaamista nuoren tytön näkökulmasta, suosittelisin sitä kuitenkin melkeinpä kaikenikäisille, sillä aikuisetkin voivat oppia lukemastaan. :)
(lähinnä ajattelin viimeisimmässä virkkeessä oppimista nuoren maailmasta ja elämästä, mutta olkoon).

Huomenna kuitenkin taas iloisena kouluun,
pitäisi pysyä housuissaan ainakin viikon verran, ennen kuin saan palautetta äidinkielen opettajaltani.

Hejssan ja god natt,
huhtikuu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti