lauantai 8. kesäkuuta 2013

Toisen projektin päätös.

Tänään päättyi Meten ja Veeran tarina.

Tunteet eivät ainakaan vielä ole yhtä pinnassa, kuin saatettuani ensimmäisen projektin päätökseen. Kaipa tähänkin tottuu? Tottakai olen ylpeä, mutta raskas editointivaihe on tällä projektilla vielä edessä päin.


A4:sia kertyi kyllä vain 72 kappaletta, toivon, että se on tarpeeksi. Oon vihdoin päässyt ylenmääräisestä lörpöttelystä, ja turhien asioiden taiteilusta tekstieni väliin, joten aineistoakin tulee huomattavasti vähemmän. Pienenä kirjoitin aineisiin maat ja taivaat jokaisesta asiasta, ja heittelin omia kommentteja sulkeissa sinne väliin. On tässä jonkin verran edistytty sentään!


Mulla on nyt kesäloma, mutta lomailla en ole oikeastaan kirjoittamiseltani vielä ehtinyt (kts. kuva yllä :D). Oikeastaan tätähän varten koko kesälomat on keksitty! Ajan täyttämistä itselle tärkeillä asioilla, sitä vartenhan lomat ovat. Joten oikeastaan oon nyt asioiden ytimessä. Näin sen kuuluukin mennä, eikö?

Mielessäni kävi ajatus antaa eräälle novellin kaltaiselle romaanin alulleni mahdollisuus. Voisin koettaa työstää sitä, vaikka aloitus onkin hyvin synkkä, ja näin kesälomalla on vähän sääli asettua noin synkkien asioiden äärelle. Täytyypi katsella. :)


4 kommenttia:

  1. Minullakin on nyt juuri menossa editointi. Olet varmaan lukenut sen mun blogista. Se on rankkaa, mutta kyllä mä sen kestän. :) Sitten kun aloitat editoinnin, niin tsemppiä siihen jo etukäteen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo. :) Kiitos paljon! Editointivaihe on ehkä ainoa kamala juttu tässä kirjoitusprosessissa. :D

      Poista
    2. Minulle editointi ei ole enää niin kamalaa, kun olen viimein oppinut editoimaan.

      Poista
    3. Mulle saa kertoilla vinkkejä! :)

      Poista