keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Virheitä, ehkä pelkoa?

Vihdoin sain jatkettua "Inttilesken" korjailua. Editoin äsken luvut 12-22, yksitoista lukua siis. Löysin vieläkin virheitä, en kovin pahoja, mutta häiritseviä siinä mielessä, että olen jo ehtinyt tuon edellisen version neljään kustantamoon lähettää. Mitä siitä ajateltaisiin, vääristä aikamuodoista, taikka sanaliitevirheistä? Pelko kasvaa sisälläni joka päivä suuremmaksi. Hylsyjä odotellessa.

Epävarmuus. Ehkä kamalin tunne kaikista.

Minua pelottaa. Ja paljon pelottaakin. Yritän täyttää aivokoppaani erinäisillä vaihtoehdoilla: jos sieltä nyt neljä hylsyä tulee, kaikki ei lopu vielä siihen. On Gummeruksen romaanikilpailu, on paljon muita, pienempiä kustantamoita, ja on vielä mahdollisuus omakustanteellekin.


Olen pitkään ajatellut, että omakustanne on minulle se viimeinen oljenkorsi, ja olen kokenut sen eräänlaisena alistumisena, ja luovuttamisena. Kuitenkin sekin on mahdollisuus. Tiedän esimerkiksi bändejä, jotka ovat aloittaneet tekemällä omakustanteita, ja myöhemmin saaneet levytyssopimuksen. Miksen minä yrittäisi samaa kirjailijoiden maailmassa? Täytyisi vain osata markkinoida. Valitettavasti olen siinä itse aivan surkea tapaus, en osaa mainostaa, kuin päivityksillä Facebookissa.


Toivoa kuitenkin on vielä.

"Never give up, never surrender!"
- Galaxy Quest

2 kommenttia:

  1. Itsekin olen miettinyt omakustannetta, jos muu ei auta. Mutta minäkin pidän sitä luovuttamisena. Mutta toisaalta se on myös mahdollisuus :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä! Pitäis vaan osata markkinoida, ja saada jalkaa jotenkin oven väliin, jotta omakustanteet menestyisi myös.

      Poista