tiistai 29. lokakuuta 2013

Fantasiaa minä rakennan

Nyt on oikein fantasioitu ja kirjoitettu ylös, taikka alas, taikka naputeltu koneen kirjoitusohjelmatiedoston uumeniin jatkoa "Kuuprinssille". Liioittelin ehkä hieman, ihan vähän, tai oikeastaan aika paljon. Satuilin mieleni sfääreistä lisäsanoja tekstiin, kokonaisen lyhyen luvun mitan verran.

Voi olla, että tulen korjaamaan tekstiä toimivammaksi myöhemmin, mutta keskityn mielelläni ensin tuottamaan, kuin luomaan heti täysin valmista. Sillä tavoin kirjoittaminen on minulle stressivapaampaa puuhaa.


Olen hieman sekaisin tekstieni kanssa. En tahdo jaksaa järjestellä niitä riittämiin, tällä kertaa kirjoitin vain, mitä päähän sattui pälkähtämään. Joskus se voi olla ihan toimivaa, joskus taas ei. Aika näyttää.

Tänään oli rankka päivä työharjoittelussa, joten sekin vaati veronsa. On hyvin vaikea päästä kirjoittamisystävälliseen olotilaan, kun on ihan puhki poikki. Mutta tosiaan, katsellaan.

3 kommenttia:

  1. Olin juuri kuuntelemassa kahta useita useita romaaneja julkaissutta kirjailijaa. Kertoilivat työskentelytavoistaan. On hämmästyttävän monta tapaa kirjoittaa romaania. Näistäkin toinen istui kirjoituskoneensa (!)ääreen ja kirjoitti 10 sivun päivävauhdilla kirjan valmiiksi. Sitten hän luki nivaskan läpi ja kirjoitti kaiken uudelleen. Siinä se.

    Itse olen kirjoittanut fiilispohjalta milloin mitäkin kohtaa tarinasta. Se voi tuottaa sivuja ihan mukavcasti, mutta pitää (kuulemma) varoa ettei lopputuloksessa näy sitten se leikkaa liimaa -metodi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei :) Itse en juuri harrasta sitä uudelleen kirjoittamista, kärsivällisyys ei vain riitä siihen. Inttileskeä itse asiassa kirjoitin vähän tuolla "leikkaa liimaa" -metodilla, mutta mielestäni lopputulos oli ihan ehjän oloinen. Näitä muita olen kirjoitellut kronologisessa järjestyksessä, mutta koska minulla on nytkin 2 projektia kirjoitettavana samaan aikaan, voi sitten aina valita, kumpaa alkaa kirjoittaa, ja kumpaan sattuisi pälkähtämään ideoita. :)

      Poista
  2. Mulle sopii kans tuo sieltä täältä kirjoittaminen, koska oma habitukseni on muutenkin hyvin hyppelehtivä.

    VastaaPoista