maanantai 28. lokakuuta 2013

J.H. Erkon kilpailu

Kirjailijapiireissä tiedetään J.H. Erkon kilpailu, sillä se on eräs Suomen vanhimpia. Tänä vuonna se järjestetään 58. kerran, ja kilpailulajina on - mun suureksi onnekseni - lyhytproosa.


Alun alkaen, kun aloin kirjoittaa enemmän tosissani, tekstini olivat lyhyitä, tuskin novellimittaisiakaan. Oikein soveliasta lyhytproosaa siis. Myös novelleja saa kilpailuun lähettää, kokosin jo kansion kilpailutekstejäni varten. Osallistumisaikaa on tammikuun 2014 loppuun saakka.


Kilpailusivuston mukaan ihannemäärä kilpailutekstiä olisi n. 20-40 sivua, ja ajattelin tässä jotain uuttakin saada aikaiseksi vielä ennen tammikuuta. Huikeaa, ihan mahtavaa, että tulin Googletelleeksi kirjoituskilpailuja tässä aikana ratoksi!

Jännittäviä aikoja eletään siis!

3 kommenttia:

  1. Kiitos muistutuksesta! Tosin aina käy niin, että seuraan kyllä, mitä kirjoituskilpailuja on meneillään, mutten koskaan kuitenkaan lähetä mitään.. mutta kiitos kuitenkin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä :) Kannustan sua kyllä osallistumaan! Aina kannattaa yrittää, ei kannata jättää tilaisuutta käyttämättä :)

      Poista
  2. Oho, tämä kilpailu on mennyt multa melkein ohi. Suurkiitos, että vinkkasit siitä täällä! Näköjään kilpailun raadissa on mukana yks mun suomalaisista lempparikirjailijoistani: Anne Leinonen. Lyhytproosaa on tullut kirjoiteltua paljon, joten ehdottomasti aion osallistua.

    Tsemppiä ja onnea sulle kilpailuun! =)

    P.S. Huomasin tuon lyhyen esittelytekstisi sivupalkista. Olen muuten itekin syntynyt keskosena. Sen lisäksi mä olen kai myös jossain määrin Peter Pan -syndroomainen, vaikka se on lienee yleinen piirre paniikkihäiriöisillä, jollainen mä myös olen (/olen ollut), vaikken ole varsinaisia paniikkikohtauksia saanut enää vuosiin.

    VastaaPoista