lauantai 25. tammikuuta 2014

Draaman kirjoittaminen (luovan kirjoittamisen opinnot)

Moikka!


Mulla on ollut tässä eräänlainen "kirjoittamiskooma" jo jonkun aikaa. Inspiraatioton kausi, tyhjä pää, miten sen nyt haluaa ilmaista. Tekstiä ei ole syntynyt juuri nimeksikään, jonkunlainen joululomakin tässä on vietetty.

Luovan kirjoittamisen luennot jatkuivat viime viikolla. Nyt on vuorossa draaman kirjoittamiskurssi. Dialogit eivät koskaan ole olleet mun suoranainen vahvuus, ja teatterikässärin kirjoittaminen on mielestäni huomattavasti haastavampaa, kuin proosan.

Eilen saimme tehtäväksi kirjoittaa kohtauksia. Valmiina niiden täytyy olla viimeistään torstaina, joten aikaa on, mutta itse aloitin jo äsken. Ihmeen hyvin se sujui, kun pääsi alkuun ottaen huomioon, etten tosiaan juuri ole teatterikohtauksia kirjoitellut. Lopun käänteen kanssa vaan on vähän ongelmia, mutta ehkä sekin luonnistuu tuolla aivokopassa tämän viikonlopun aikana.

Tämän kuun aikana pitäisi myös lähetellä tekstejä sinne J. H. Erkon kilpailuun, varmaankin tässä viikonloppuna senkin teen. Ei mulla sitten hirveästi muuta, uutta inspiraatiotulvaa odotellessa!

2 kommenttia:

  1. Mulle tulee sinusta niin mieleen Kat von D :D Kyllä se kirjoittajan blokki siitä aukeaa, välillä mieli kaipaa lepoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa? Haha, kiitoksia, oonkin Kat von D:n suuri fani! Mulla on aikaisemmin tullut aika pitkiäkin "koomia", mutta eiköhän se tästä taas!

      Poista