lauantai 24. toukokuuta 2014

Jape ja kumppanit - palaute

Hejsan!

Noita-akka.

Eilen oli toisiksi viimeinen draamakurssikerta. Käytiin Jape-näytelmän molemmat kohtaukset (olen siis kirjoittanut vasta huimat 2 kohtausta), ja sain kyllä hyvää palautetta. Dialogi oli luontevaa, ja kohtaukset toimisivat hyvin lavalla. Esimerkkinä, että toinen kohtaus tapahtuu ns. jaetulla lavalla, eli kahdessa osassa lavaa tapahtuu samaan aikaan.

Olen hyvin tyytyväinen siihen, mitä olen tuon näytelmän kanssa saanut aikaan. Huomattavasti tyytyväisempi, kuin toiseen näytelmääni, jota olen tuolla kurssilla työstänyt.

Meille annettiin myös hyvä vinkki. Hassua, etten ollut sitä tullut oikeastaan ajatelleeksi. 
Ei kuulemma kannata kirjoittaa teoksia juuri silloin, kuin olisi käynnissä mehukas elämänvaihe (huono, taikka hyvä), josta tahtoisi kirjoittaa, sillä useinkin juttuun saa silloin vain sen yhden näkökulman. Kannattaakin tehdä muistiinpanoja, pieniä pätkiä yms, ja koota juttu vasta silloin, kun on saanut itsensä tarpeeksi etäännytettyä aiheesta. Siten on helpompi tuottaa moniulotteisempaa tekstiä.

Tavallaan itsestään selvää, mutta ei tosiaan ollut käynyt mielessä!
Itse kun olen juurikin kirjoitellut niitä kässäreitä siinä "mehukkaimmassa" vaiheessa, pusertanut kaiken ulos ja sitä rataa. Ei ihmekään, ettei ole mennyt mistään läpi. Luulisin, että nyt parin vuoden hautomisen ja etäännyttämisvaiheen jälkeen olisikin hyvä aika mennä Orivedelle näitä käsikirjoituksia työstämään.

Jea.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti