sunnuntai 15. kesäkuuta 2014

Kuuprinssi - illallista

Tsau!


En oo muutamaan päivään saanut oikein mitään muuta aikaan, kuin stressaamista ja siivoamista. Nyt kuitenkin pikkuinen lamppu - tai tähdenlento - aivoissa syttyi, ja sain kuin sainkin jatkettua Kuuprinssiä haastavasta kohdasta. Päivällinen kuussa.

Jätän siis huoleni uskottavuudesta nyt taka-alalle, ja vain kirjoitan. Kirjoitan sen, mitä haluan stooriini sisällyttää, meni se läpi, taikka ei. Huolehtimisen aika on sitten editointiprosessin alkaessa, luulisin. Pahalta ei kaikesta huolimatta näytä, sillä palaset alkavat loksahdella taas kohdilleen ja sitä oon odottanutkin. Tästä fantasiatarinasta on itse asiassa tulossa huomattavasti pidempi, kuin muista projekteistani. Ei sinänsä yllätä, koska fantasiaa rakennettaessa on seliteltävä ja näytettävä paljon enemmän, kuin itsestään selvissä realismitarinoissa.

Jännitävää, oikeastaan. Musta on oikein mukavaa kokeilla siipiäni hieman joka saralla: Inttileski on suhteellisen realistinen muutamalla twistillä, Saako sua pussata romantiikan ja mielenterveysongelmien täyteinen paketti vähän nuoremmille, Addiktio ehkä hieman jopa naturalistinen ja Kuuprinssi taas fantasiakirjallisuutta. En halua leimautua tietynlaiseksi heti kättelyssä, vaikkei mitään ole kustantamoiden hylkäyskirjeitä pidemmälle vielä saatettukaan. Sen aika on ilmeisesti vähän myöhemmin, mutta mikään ei silti estä tekemästä hurjasti töitä sen eteen koko ajan. Jes.

2 kommenttia:

  1. Hei! Minä olen se joka tuli blogiisi googlailemalla Leino-ryhmää. Olin itse kyseisessä ryhmässä kolme vuotta 1990-luvulla ja jos ymmärsin kirjoituksesi oikein, samansuuntaisia juttuja tapahtui jo tuolloin siellä... Jos haluat kertoa/jutella tarkemmin, laita sähköpostia astuvan.akka@yahoo.com

    Onnea kirjalliselle urallesi! Omani tyssäsi seinään jo aikapäiviä sitten, "kunnianhimo loppui", kuten K.S. totesi. Pari runokirjaa olen suomentanut, siitä olen iloinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentistasi. Voisin kyllä jossain välissä laittaakin sähköpostia, vaikka oon aika tehokkaasti yrittänyt unohtaa koko tapahtumaketjun. Kiitos <3

      Poista