torstai 27. marraskuuta 2014

Studio Orfeus: kahden paketin editointia

Heips!
Kyllä, olen tätä mieltä.

Kahden eri paketin editointi on sujunut suhteellisen joutuisasti ja suurimmasta raivostakin on yli päästy. Paljastuipa henkilöhahmoista uusia puoliakin tässä editoinnin lomassa. Hyvähän se vaan on, hahmot syvenevät ja tulevat todemmiksi - ainakin se olisi pyrkimys.

Vähän olen kyllä vielä jäljessä oletetusta aikataulusta, mutta enköhän saa tässä kirittyä. Editointi on kuitenkin edennyt huimaa vauhtia niinä hetkinä, kun on palaute nenän edessä ja silmät auenneet taas hitusen. Melkein voisin verrata palautteen saamista uusien, vahvempien silmälasien saantiin: näkee taas vähän selvemmin. Toki tästä pitäisi omaankin pääkoppaan jäädä jotain, oppia ihan oikeasti itse, eikä vain orjallisesti seurata palautetta ja odottaa, että joku muu kertoo, mitä täytyisi ja kuuluisi tehdä. Onnekseni jotain olen jo oppinutkin, ja useimmiten on vain vähemmän ja vähemmän korjattavaa.

Usko omaan tekemiseen on kyllä kasvanut Orfeuksen myötä. Tunnen tehneeni yhden elämäni parhaimmista valinnoista. Ilman Studio Orfeusta olisin varmaan edelleenkin ihan jumissa tekstieni kanssa ja saattaisi olla, etten saisi paranneltua niitä ollenkaan. Tai sitten erittäin, erittäin hitaasti.

Tuntuu, että olen kerrankin oikeassa paikassa. Tämä on sitä, mitä minun kuuluukin tavoitella ja tehdä.

2 kommenttia:

  1. Hahmojen syventyminen on aina hienoa, ja varmaan vähitellen palautteen kautta uuttakin tekstiä oppii itse editoimaan ja katsomaan tarkemmin. Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, näin luulisin. :) Kiitos paljon ja sinne toki myös! <3

      Poista