perjantai 3. heinäkuuta 2015

Viimeisiä viedään (Addiktio)

Heipparallaa!
Kuva: Maria Ketonen

No hupsista. Koko aamu meni niin pieleen, kun vaan voi mennä. Tärkeimpänä ehkä se, että minulla olisi ollut tänään Studio Orfeuksen henkilökohtainen palaute ja kappas, herätyskellokaan ei herännyt, nukuin juuri sen kriittisen tunnin pommiin, eikä ehditty jutella käsiksestä yhtään. 

Damn! Voihan "insertmanycursewordshere". Joo. No, suureksi onnekseni sain myös kirjallisen palautteen. Olin lähettänyt kuusi sivua kysymyksiä, joita heräsi tuon tarkistuskierroksen aikana ja sain niihin myös vastaukset. Suurimmalle osalle ei itse asiassa tarvitse tehdä mitään, mutta muutamaa juttua voisin vielä terävöittää - jota olin hieman epäillytkin. Olen tässä tänään sitä ahkerasti tehnyt, käväisin kyllä nopealla kävelylenkillä, mutta muuten on paahduttu sisätiloissa.

Naputtelin mm. aika dramaattisen minitakauman päähenkilön äidin lähdöstä. Olen siihen ihan tyytyväinen. Pohdimme yhdessä, että aiheesta voisi olla hiukan enemmän ja kokeilin sitten ihan takaumaa - lukijalle näyttämistä, kuinka tämä tapahtui. Ja aika onnistunut saavutus, luulisin. Toki vielä tarkistutan tuonkin.

Loppupuolella oli myös yksi luku, jossa oli aika tylsä lopetus. Tai sellainen, hmm, helppo? Sanotaan nyt suoraan, että nukkumiseen loppui. Taiteilinkin siihen sitten painajaisen, joka on ehkä hieman vertauskuvallinenkin - mutta luulisin kyllä, että aika selkeä, jos on kässäriä yhtään lukenut. Ei ehkä silti liian alleviivattuakaan, toivottavasti ainakaan. Samalla sain yhden sivuhenkilön toiminnallekin syyn, pikkuisen kyllä, mutta tuokin homma oli ehkä tullut salakavalasti puskista, vaikkei se suuri juttu olekaan. Palaset loksahtelevat siis paikoilleen!

Myös ihan ensimmäistä lukua silmäilin. Voimistin lääkärin ärsyttävyyttä, ainakin se oli tarkoitus. Dialogin sisältö pysyi samana, mutta sävy muuttui aika paljon. Ei sillä, että minulla olisi koko terveydenhuoltoa vastaan jotain, mutta näihinkin tapauksiin olen törmännyt, hehe! Ja tässä lääkärin on tarkoituskin olla oikein ärsyttävä tapaus, jotta saadaan kunnon raget ja tunnetilat päähenkilölle.

Huomiseksi jää vielä vähän tekemistä, mutta se ei haittaa ollenkaan! Lämmintä ja aurinkoista viikonloppua sinne!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti